lørdag den 22. februar 2014

Sundhedsvæsenets detailstyring

(kort nyt)

Jeg har i går, fredag 21. feb 2014, aflyst samtlige aftaler om møder og prøver mm. i det danske sundhedsvæsen indtil videre.

Dels fordi min praktiserende læges insisteren på at detailstyre beregning og udlevering af min medicin gør det umuligt som OCD'er at planlægge dage, hvor jeg kan komme ud af døren, og det betyder, at den undersøgelse af fordoblingen af mine nyretal, der har været i gang, indtil videre standser. 

Denne detailstyring af patienterne og deres medicin sker efter sigende overalt i sundhedsvæsenet, styret af PC'ere og DJØF'ere i regionerne, men visse læger er mere ihærdige end andre mht. overholdelsen af kontrolregimet, og min læge har efter nytår strammet reglerne, så jeg dels kun kan få nødvendig medicin efter den officielle databases beregning og dels ikke mere end to dage før, at databasen mener, at mine piller slipper op.

Dels fordi, på deres side, Nefrologi på Nordsjællands største sygehus har bedt om en omgang døgnurin og dertil hørende blodprøver inden en telefonkonsultation - som jeg måtte kæmpe for - primo marts 2014, men de har indtil videre ikke udleveret beholdere til døgnurinen, så den bliver jo noget svær at opsamle.

Forklaringen har fra den ene sekretær været, at Nordsjællands største sygehus ikke har flere 5-liters dunke (som er eddikedunke uden eddike), mens den anden sekretær først lovede at sende dem for så en uge efter at sige, at jeg jo ikke skulle bruge dem før lige inden telefonkonsulationen. 

Jeg foreslog den første sekretær, at man fremover koordinerede de forklaringer, som man gav patienterne, bedre.

Det faldt ikke i god jord ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar