mandag den 23. juni 2014

Nyrevideret, samlet og kort oversigt over sygdomme, behandling og sundhedsudgifter

Jeg har tidligere offentliggjort en ældre udgave af min samlede sundhedsoversigt, og jeg skrev da i en kommentar, at tallene var lidt gamle og lidt mindre end aktuelt. Derfor har jeg gået oversigten igennem igen og opdateret med seneste nyt samt nyberegnet alle udgifter.

Jeg har opdateret sygdomshistorien samt taget højde for ændringer i priser og nædvendige private nedskæringer i den behandling, der er for dyr for mig: op for el og mad samt medicin frataget tilskud - og ned for prisfald på medicin, elapparater, kun tandlægeindgreb ved akut smerte, mv.



Så nu kan diverse læsere få et syn for sagn pr. ultimo juni 2014 om, at jeg har såvel (lettere) mentale som dybt alvorlige fysiske sygdomme, hvilke der er tale om, hvad de behandles med, hvornår de er konstateret, og hvordan de har udviklet sig, hvilket vil sige mod forværring.
Dertil indeholder oversigten et detaljeret regnskab over, hvad sygdom i Danmark koster sådan en som mig, nemlig 2-3000 kr. pr. måned, hvilket er godt 20% af min nettoindkomst, og det er uden at få den nødvendige tandlæge- og fysioterapi-behandling.

Her er diagrammet i to billeder, idet et større billede kan fås ved enten at klikke på det konkrete billede eller, f.eks. til yderligere tjeks, findes på linket forneden:





Større billede og selve excel-arket kan findes her:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar